reklama

Ako si žijeme...

Áno, žijem s černochom. Reakcie na túto vetu sú rôzne. Jedna sestrička v nemocnici sa ma spýtala: "A to sa nebojíte?". Na protiotázku, čoho by som sa mala báť, odpoveď nemala. Ďalším sa v hlavách prehráva príbeh podobný rôznym knižným bestsellerom typu "Bez dcéry som neodišla", mnohí sú zdesení, niektorí pobavení a bohužiaľ, väčšina z nich je presvedčená, že nám to nemôže vydržať a ani fungovať. Veď kto kedy počul, aby takýto vzťah fungoval?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Mám pre vás prekvapenie! Tento vzťah funguje! A to, či vydrží až do smrti? Kto si trúfne odpovedať na túto otázku? Samozrejme, verím, že vydrží. No čo život prinesie, uvidíme časom. Naše predbežné plány sú zostarnúť spolu a užívať si starobu v Nigérii. A poviem vám ešte niečo. Žiť v takomto multikultúrnom vzťahu je väčšinou veľmi vtipné. Veď už len v kuchyni je toľko odlišností. Všetko jedia pikantné, polievky len minimálne, sladké nemusia (aj keď parené buchty na obed jesť nebude, dobrým zákuskom po obede veru nepohrdne). Jedia len dvakrát, najviac trikrát denne, ale obrovské porcie. Ja osobne som si nigérijskú kuchyňu veľmi obľúbila, možno aj preto, že môj muž je skvelý kuchár. Je čarovné, ako spoznáva jedlá, ktoré my považujeme za bežné. A je rovnako úžasné pre mňa objavovať ich chute a vône. A to sme naozaj len v kuchyni.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Máme spolu malú dcérku. Chceme ju vychovávať v duchu mojej kultúry, ale aj v duchu kultúry jej otca. Stretávam sa s nepochopením, ak niečo nerobím podľa našich zaužívaných tradícií. Najnovším diskusným bodom v našej rodine je oslava prvých narodenín našej dcéry. Usúdila som, že vzhľadom k doterajším našim spôsobom osláv a krstu a všetkého ostatného, je načase, aby prvé narodeniny oslávila po nigérijsky. Nie je ľahké pochopiť niečo takéto ani pre mňa, nieto ešte pre moju rodinu, ktorá žije úplne mimo tejto kultúry. Uvidíme ešte, ako to vyriešime, no budem trvať na nigérijskej oslave.

Obliekanie, účesy, líčenie, spôsob zariadenia miestností, pohľad na všetko dookola, na nás, Európanov, celkovo belochov (nikdy by vám nenapadlo, že aj černosi dokážu byť rasisti), pohľad na starých ľudí, na možnosti vzdelávania sa, na možnosti sebarealizácie, na možnosti mať koníčky. Čo my berieme ako samozrejmosť, ako niečo bežné, otravne, otrepané, či dokonca trápne, môže byť pre ostatných zaujímavé, fascinujúce, pútajúce pozornosť. Možno by sme sa mohli občas pozrieť okolo seba aj inými očami, nielen tými našimi, "belošskými". :)

Petra John

Petra John

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

mama, manželka, žena, dcéra, sestra, priateľka... a aj nepriateľka :))) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu